Mi nem hűségrendszer?

Ha kis-, vagy középvállalkozóként mindig törekszünk valamilyen módon a bevételnövelésre vállalkozásunk élhetőségének érdekében, akkor érdemes tisztázni a különbségeket a hűségrendszer alapú bevételnövelés és az azon kívül eső egyszerű akciók, marketingfogások között.

Mi nem hűségrendszer?

Egy hűségrendszer, ahogy a nevében is benne van, egy összetett felépítésű rendszer, ami több alapvető elemből áll. Először is valamilyen formában és közegben folyamatosan elérhető a vásárló számára, akivel kommunikálhat, és emellett információkat közöl a vevő felé. Egy állandó program, ami nemcsak néhány napig elérhető, mint egy-egy akció vagy kedvezmény. A hűségrendszer biztos talpakon áll. Ha az elektronikus fajtájáról beszélünk, annak mindenképpen alapvető része egy digitális program, maga a hűségkártya és egy ehhez való kártyaolvasó terminál, majd a hűségadatok tároló rendszere. A manuális, kézi alapú hűségrendszer általában egy kupongyűjtő füzetből áll, amin szolgáltatjuk a lényeges információkat a vásárló felé és ebben gyűjtheti közvetlen a hűségpontjait. Ezek közül mindkettő a legalapvetőbb hűségrendszer, de az elektronikus alapú több visszajelzést és információt tud közölni a vásárlóról és a hűségprogram sikerességéről.

Ha ezek közül bármilyen összetevő hiányzik, akkor nem beszélhetünk törzsvásárlói rendszerről. A rövid időtartamú akciók, különböző kuponok és vásárlási utalványok rendszertelenek, kevésbé nyomon követhetőek. Sőt, a törzsvásárlói program eleve azzal kezdődik, hogy vásárlóinkat törzsvásárlóvá tegyük azzal, hogy lehetőséget adunk nekik a programba való belépéshez. De ha nincs ilyen program vagy lehetőség, akkor nincs meg a törzsvásárlói rendszer sem.

Legfőképp, ami egy hűségrendszer célja és alapja, hogy vásárlóinkat megajándékozzuk valamivel a vállalkozásunkhoz való hűségükért. Ha ez nincs meg, hanem a saját bevételünk növekszik, a vevő viszont ebből minimálisan sem élvez semmit, akkor nagyon távol állunk a hűségrendszertől. Márpedig kis,- és középvállalkozóként a legfőbb, hogy először megtartsuk a jelenlegi vásárlókört, és aztán próbáljunk meg kiépíteni egy szélesebbet, ez a jól működő vállalkozás sikerességének titka.

További részletesebb információkért keressen bennünket, kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal!

2016-09-14T11:16:04+00:00